Regulamin świadczenia usług i systemu EJRENE™ CM Brilliant Care v.24.11.14.02
Użyte skróty
- Bon
- Zdematerializowana forma bonu rabatowego w postaci kodu QR (wydrukowanego lub elektronicznego), uprawniająca do skorzystania z rabatu kwotowego na zakup usług. Bonu nie można wymienić na ekwiwalent pieniężny lub rzeczowy ani użyć do opłacenia rezerwacji terminu wizyty.
- Centrum albo Centrum Medyczne albo Brilliant Care albo CM
- Centrum Medyczne Brilliant Care, prowadzone przez Brilliant Care sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Inżynierskiej 39B, 53-228 Wrocław, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0000930669, kapitał zakładowy: 10.000 zł, REGON: 520362597, NIP: 8943176001, Księga rejestrowa RPWDL: 000000245930-W-02, D&B D-U-N-S®: 674338943.
- Dane osobowe
- Informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”).
- E-recepta
- Rodzaj elektronicznej dokumentacji medycznej, o której mowa w art. 2 pkt 6 lit. a ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia.
- E-skierowanie
- Rodzaj elektronicznej dokumentacji medycznej, o której mowa w art. 2 pkt 6 lit. c ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia.
- E-zwolnienie
- Dokument elektroniczny stanowiący zaświadczenie lekarskie, o którym mowa w art. 54 i 55 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.
- ELYSYON™
- Marka CM, system dostępu do laboratorium.
- Link, hiperłącze lub łącze
- Zbiór znaków umożliwiający dostęp do zawartości konkretnej strony internetowej lub określonego zasobu internetowego.
- NFZ
- Narodowy Fundusz Zdrowia.
- MojaWizyta™
- Strona internetowa (aplikacja) umożliwiająca wgląd do danych takich jak: godzina i data zarezerwowanej wizyty, miejsce umówionej wizyty, szacowane opóźnienie rozpoczęcia wizyty.
- Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna
- Osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie takich identyfikatorów jak: imię i nazwisko, numer identyfikacyjny (PESEL), dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden lub kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej. Dane tej osoby są zbierane w ramach świadczonych wizyt oraz przekazywane do systemu e-zdrowie (P1), m.in. w zakresie niezbędnym do realizacji e-recept i e-skierowań, e-zwolnień oraz danych przekazywanych do NFZ. Dane te są również zapisywane w plikach cookies.
- Opłata o czasie
- Wniesienie opłaty za rezerwację terminu wizyty za pomocą systemu EJRENE™ w określonym przez ten system czasie, generowanym indywidualnie dla każdej opłaty na podstawie algorytmów zawartych w oprogramowaniu EJRENE™, obciążone dodatkowo prowizją operatora. CM może czasowo zadecydować o niedoliczaniu opłat prowizji operatora za wniesienie opłaty za rezerwację terminu wizyty.
- Rezerwacja terminu wizyty
- Zarezerwowanie terminu wizyty w określonym czasie dla możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej i opłacone o czasie (w przypadku otrzymania łącza do opłaty), czym zarządzają algorytmy systemu zarządzania wizytą.
- PDF, PNG, JPG lub JPEG
- Standardowe formaty danych komputerowych.
- Prowizja operatora
- Opłata pobierana przez operatora płatności za jej przetworzenie, niezależnie od strony płatności, którą obciąża.
- SMS
- Krótka wiadomość tekstowa wysyłana na numer telefonu komórkowego.
- System ADAM™
- System używany przez Centrum do zarządzania wizytami, integrujący systemy EJRENE™ i ELYSYON™, służący do automatycznej komunikacji pomiędzy Centrum a Pacjentami oraz pracującymi lekarzami.
- System EJRENE™
- System używany przez Centrum do zarządzania wizytami, umożliwiający płatność za rezerwację terminów wizyty.
- System zarządzania wizytą
- Zautomatyzowany sposób prowadzenia kalendarza wizyt w Brilliant Care, zintegrowany z obsługą manualną, poprzez telefon, internet lub inny dowolny sposób, obejmujący systemy EJRENE™, ADAM™ oraz ELYSYON™.
- Wizyta
- Każde zdarzenie medyczne, które prowadzi do badania przedmiotowego lub podmiotowego, albo do pobrania materiału do badań, przeprowadzone przez lekarza, pielęgniarkę lub inny personel medyczny, zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem.
- Wizyta ON-LINE
- Szczególny typ wizyty prowadzony przez systemy teleinformatyczne (internet, telefon) z użyciem odpowiedniego oprogramowania; więcej informacji o wizycie ON-LINE.
- WhatsApp
- Aplikacja firmy Meta dostępna pod adresem WhatsApp.com
Wstęp
Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie Centrum Medycznego Brilliant Care pod adresem: https://www.brilliantcare.pl/regulamin/regulamin-systemu-ejrene. Może zostać również okazany w formie wydruku, na prośbę Pacjenta, przez personel Rejestracji Centrum Medycznego Brilliant Care podczas wizyty stacjonarnej w miejscu prowadzenia działalności leczniczej przez Brilliant Care.
W przypadku realizacji usług stacjonarnych lub zakupu usług stacjonarnie (w Rejestracji Centrum Medycznego Brilliant Care) uznaje się, że Pacjent zapoznał się z niniejszym ogólnodostępnym Regulaminem, zna i akceptuje jego postanowienia. Jeżeli Pacjent nie zna treści tego Regulaminu, powinien zaznajomić się z jego treścią najpóźniej w chwili rozpoczęcia świadczenia usług przez Brilliant Care lub przed zakupem usługi, jeżeli nie doszło jeszcze do jej realizacji. Jeżeli tego nie dokona, reklamacje z tytułu nieznajomości Regulaminu nie będą rozpatrywane.
W przypadku zakupu usługi on-line na stronach Centrum Medycznego Brilliant Care, Pacjent potwierdza znajomość niniejszego Regulaminu oraz fakt, że zna i akceptuje jego postanowienia, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Jeżeli korzysta z systemów automatycznych kalendarzy (takich jak Znany Lekarz, MyDr), gdzie nie wydzielono odpowiedniego pola formularza, uznaje się, że Pacjent zapoznał się z niniejszym ogólnodostępnym Regulaminem, zna i akceptuje jego postanowienia.
Osoba akceptująca niniejszy Regulamin wyraża zgodę na komunikację elektroniczną za pomocą e-maila, telefonu, SMS, WhatsApp w celu realizacji prawidłowego przebiegu usług, wizyt oraz ważnego interesu Brilliant Care sp. z o.o. – na przykład w ramach informacji o kalendarzu wizyt, opóźnieniach, podsumowaniach itp. dotyczących wizyt oraz płatności za rezerwację terminów wizyt. Oświadcza ponadto, że zapoznała się z cennikiem wizyt, dostępnym pod adresem: https://www.brilliantcare.pl/regulamin/cennik.
Czas liczony jest od godziny umówionej wizyty. W przypadku zmiany terminu poza godzinami pracy rejestracji, czas liczony jest od pierwszej godziny pracy rejestracji. W każdym niestandardowym przypadku należy skutecznie skontaktować się z nami e-mailowo lub telefonicznie.
Niniejszy Regulamin będzie uznawany za nadrzędny wobec innych regulaminów, co ma zastosowanie w szczególności, gdy Pacjent rejestruje wizytę przez zewnętrzne systemy zarządzania wizytą, takie jak MyDr lub Znany Lekarz.
A. Informacje o Administratorze danych osobowych i informacja o przetwarzaniu danych osobowych
- Główne informacje o Administratorze danych osobowych zostały zawarte w Polityce Prywatności.
- Funkcjonowanie Centrum Medycznego Brilliant Care regulują między innymi przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. (z późniejszymi zmianami) o działalności leczniczej.
- W celu prawidłowego prowadzenia działalności, Centrum prowadzi kalendarz zaplanowanych wizyt, w związku z czym przetwarza dane osobowe pacjentów. Przetwarzanie jest ograniczone do danych przewidzianych przez prawo, niezbędnych do prawidłowej identyfikacji pacjenta i kontaktu z nim: imienia, nazwiska, numeru PESEL, numeru i serii dokumentu tożsamości, numeru telefonu, ewentualnie adresu e-mail. Pozostałe dane, takie jak adres zamieszkania, wywiad chorobowy, rozpoznania kliniczne, sposób leczenia, przyjmowane leki itd., są wymagane do prawidłowego przeprowadzenia wizyty.
- Podane dane osobowe mogą być również przetwarzane w ważnym interesie Centrum Medycznego, ale nie są przekazywane innym podmiotom, za wyjątkiem podmiotów współpracujących, i tylko w niezbędnym, minimalnym zakresie oraz wyłącznie w celu realizacji powyższych potrzeb: tj. rejestracji wizyt przez podmioty zewnętrzne, realizacji świadczeń w ramach NFZ, dostarczenia wiadomości i listów przez operatora pocztowego, SMS, wiadomości WhatsApp, e-maili, płatności itp., oraz w celu rozpatrzenia ewentualnych reklamacji.
- Dane przechowywane będą przez okres do 6 miesięcy, a następnie automatycznie niszczone, chyba że ich dłuższe przechowywanie, archiwizowanie i przekazywanie innym podmiotom wynika z innych obowiązków ustawowych lub interesu Centrum Medycznego.
B. Realizacja wizyt
- Pacjent wyraża chęć odbycia wizyty w Centrum Medycznym Brilliant Care poprzez aktywny kontakt telefoniczny z rejestracją, samodzielną wizytę w rejestracji lub rezerwację wizyty poprzez systemy zarządzania wizytą. W przypadku dzieci rejestracji dokonuje opiekun prawny. W tym czasie pobierane są dane niezbędne do identyfikacji Pacjenta i przeprowadzenia wizyty oraz oferowany jest termin wizyty.
-
a) System EJRENE™ lub system ADAM™ na podstawie własnych algorytmów mogą wygenerować link do płatności za rezerwację terminu wizyty, zawierający określony termin płatności oraz kwotę rezerwacji. Pacjent otrzymuje link do płatności za rezerwację terminu wizyty poprzez SMS lub e-mail.
b) W przypadku nieopłacenia rezerwacji terminu wizyty w kwocie i czasie określonym w otrzymanej wiadomości (pkt. a), termin rezerwacji wizyty może zostać zwolniony. Centrum Medyczne nie może zagwarantować, że taka wizyta się odbędzie, a w przypadku przybycia Pacjenta do CM na wizytę w danym terminie, pomimo braku rezerwacji wizyty, CM nie ponosi odpowiedzialności za takie zdarzenie.
c) Po prawidłowym opłaceniu rezerwacji terminu wizyty Pacjent otrzymuje zwrotnie kod, który posłuży do pomniejszenia właściwej kwoty odpłatności za wizytę o kwotę opłaconą za jej rezerwację. Kod ten będzie wyświetlany na stronie https://www.brilliantcare.pl/zaplac/ po spełnieniu warunków prawidłowego wypełnienia zamieszczonego formularza.
d) Kwota za opłaconą rezerwację terminu wizyty nie podlega zwrotowi, gdyż rezerwacja terminu wizyty wykonywana jest na zlecenie danego Pacjenta i indywidualnie tylko dla niego. W przypadku istotnych powodów dotyczących Pacjenta wydawany jest bon, o czym mowa w punktach poniżej.
e) W terminie do 14 dni przed wizytą system EJRENE™ lub system ADAM™ mogą automatycznie nawiązać połączenie telefoniczne lub wysłać wiadomość (SMS, e-mail, WhatsApp) na zarejestrowany numer telefonu lub adres e-mail Pacjenta lub jego opiekuna, w celu przypomnienia o nadchodzącym terminie wizyty lub potwierdzenia stawienia się Pacjenta w danym terminie. Systemy mogą wymagać interakcji; w przypadku braku interakcji lub nieuzyskania skutecznego połączenia, rezerwacja terminu wizyty może zostać anulowana.
f) W terminie do 14 dni przed wizytą z Pacjentem lub, w przypadku dzieci, z ich przedstawicielem, może kontaktować się rejestracja (przez telefon, e-mail. WhatsApp lub SMS) w celu uzupełnienia brakujących danych niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia wizyty. Odmowa podania danych jest równoznaczna z rezygnacją z rezerwacji terminu wizyty, a w przypadku wcześniejszego opłacenia tego terminu – bez prawa do zwrotu środków.
- Pacjent powinien stawić się w rejestracji co najmniej 10 minut przed terminem zaplanowanej wizyty, aby mogła rozpocząć się o czasie. Spóźnienie Pacjenta do gabinetu powyżej 1 minuty na zaplanowaną wizytę traktowane jest jako brak stawienia się Pacjenta na wizytę (chyba że zaistnieje istotny powód, jak niżej). W takim przypadku opłata za rezerwację terminu wizyty przepada, a zdeponowana kwota zostaje wprowadzona do systemu fiskalnego jako „opłata za rezerwację wizyty” i wystawiony zostaje paragon fiskalny. W przypadku braku wcześniejszej informacji na temat NIP dla podmiotu, paragon zostanie wystawiony na osobę fizyczną. Tak wystawiony paragon pozostaje do odbioru przez 1 miesiąc w siedzibie Centrum lub, zgodnie z cennikiem, zostanie przesłany na wskazany adres. Po okresie karencji wynoszącym 1 miesiąc od daty wystawienia paragon zostaje zniszczony.
- Za niestawienie się Pacjenta na wizytę rozumie się ponadto:
-
a) w przypadku wizyty stacjonarnej: Pacjent przybył do rejestracji co najmniej 10 minut przed terminem planowanej wizyty, ale nie pojawił się w gabinecie o czasie lub zrezygnował z wizyty przed jej rozpoczęciem.
-
b) odwołanie rejestracji wizyty w terminie krótszym niż 72 godziny przed godziną wizyty, bez istotnego powodu (jak poniżej).
-
c) w przypadku wizyty ON-LINE: dwukrotne (w odstępie 15 minut) odrzucenie połączenia telefonicznego lub brak abonenta w zasięgu sieci w ciągu +/- 15 minut od sugerowanego terminu wizyty (w tym włączenie się poczty głosowej), lub dwukrotny (w odstępie co najmniej 15 minut) brak możliwości nawiązania skutecznej komunikacji drogą e-mail (tj. wiadomość niedostarczona – odrzucona), lub brak odpowiedzi (telefonicznej, e-mailowej) ze strony Pacjenta.
-
d) brak przygotowanego do wglądu aktualnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem przy rozpoczęciu wizyty stacjonarnej (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy lub aktywna aplikacja mObywatel).
-
e) brak przesłania co najmniej 24 godziny przed godziną planowaną wizytą ON-LINE prawidłowo wypełnionej ankiety internetowej, która powinna zawierać załączone czytelne, aktualne, poprawne zdjęcia/skany/PDF dokumentu tożsamości (przy pierwszej wizycie w Centrum) oraz wyników badań dodatkowych (na tych dokumentach musi widnieć: imię, nazwisko Pacjenta, ewentualnie PESEL, data wykonania badania).
-
f) brak przygotowania merytorycznego Pacjenta do wizyty (Pacjent zobligowany jest do zapoznania się z dokumentami dotyczącymi przygotowania do wizyty stacjonarnej).
-
g) brak zastosowania się do aktualnych wymogów bezpieczeństwa (jak np. w czasie pandemii COVID-19).
-
h) Zmiana terminu wizyty przez Pacjenta (np. przez portal Znany Lekarz, wtyczkę MyDr) w czasie krótszym niż 72 godziny przed zaplanowanym terminem wizyty, pomimo prawidłowo wniesionej opłaty za rezerwację terminu wizyty. W przypadku, gdy Pacjent przełoży wizytę za pośrednictwem portalu Znany Lekarz lub MyDr poza godzinami pracy rejestracji, czas liczony jest od pierwszej godziny pracy rejestracji. Jeżeli Pacjent próbuje skorzystać z sytuacji nagłych (istotnych powodów), wymagane jest natychmiastowe przesłanie dokumentacji medycznej e-mailem do rejestracji; brak jej przesłania i kontaktu z rejestracją od razu skutkuje wydaniem paragonu za rezerwację terminu wizyty.
- Za wizyty pobierane jest wynagrodzenie zgodnie z cennikiem, o którym mowa we wstępie. Przy opłacie odliczana jest kwota wniesiona w przypadku opłaty za rezerwację terminu wizyty, po okazaniu kodu uprawniającego do takiego odliczenia.
- Sytuacje szczególne (Istotne powody)
- A. DOTYCZĄCE PACJENTA:
- W sytuacjach losowych, które zostały udokumentowane, tj. nagłe zachorowanie udokumentowane ZLA, wizyta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym, szpitalu (udokumentowane kartą wypisową), kolizja drogowa, zalanie mieszkania, zgon osoby najbliższej, kwarantanna obowiązkowa i inne podobne dotyczące bezpośrednio Pacjenta (udokumentowane stosownymi zgłoszeniami/dokumentami od odpowiednich służb) – wydawany jest bon o wartości kwoty wniesionej za rezerwację terminu wizyty, na usługi własne, o terminie ważności realizacji tych usług do 90 dni. Warunkiem koniecznym jest, że Pacjent powinien przedstawić taką informację najpóźniej w pierwszym dniu roboczym po zamknięciu rejestracji, ale nie później niż 12 godzin przed wizytą – to jest w sposób skuteczny poinformować personel rejestracji Centrum Medycznego, poprzez wysłanie e-maila wraz z załączonym dokumentem na adres rejestracji Centrum Medycznego Brilliant Care, który dostępny jest na podstronie kontakt.
- Korki we Wrocławiu, spóźnienie się tramwaju, autobusu, zaspanie, brak wykonania wyników badań, brak dokumentu tożsamości do wglądu – nie uznaje się za sytuacje szczególne.
- B. DOTYCZĄCE PERSONELU (LEKARZA, PIELĘGNIARKI):
- W przypadku odwołania wizyty w dowolnym czasie przed jej terminem przez personel świadczący usługę (np. problemy z dojazdem do gabinetu, choroba, zdarzenia losowe, obowiązkowa kwarantanna itp.), kwota za rezerwację wizyty jest zwracana (bez odsetek wynikających z okresu przechowywania kwoty za rezerwację wizyty). CM może również wydać na tę kwotę bon z terminem realizacji usług własnych do 90 dni lub zaproponować rejestrację u innego lekarza/pielęgniarki o tych samych kompetencjach/specjalizacjach, jeżeli jest to możliwe w ramach usługi własnej.
- W przypadku, gdy Pacjent zamówi wizytę niezgodną z oferowanym w danym czasie typem wizyty (dotyczy lekarzy o wielu specjalizacjach), np. w grafiku endokrynologicznym zamówi wizytę nefrologiczną, lekarz może odmówić realizacji takiej wizyty bez wyjaśnień i bez możliwości zwrotu kwoty przedpłaty za taką wizytę.
- Jeżeli z przyczyn niezależnych dojdzie jedynie do opóźnienia rozpoczęcia wizyty, taką sytuację traktuje się jako niezawinioną ze strony lekarza i nie będzie to podstawą do roszczenia o zwrot opłaty za rezerwację terminu wizyty lub kosztów wizyty.
Generowanie bonu w wymienionych sytuacjach szczególnych trwa do 30 dni roboczych. Bon zostanie dostarczony w wersji elektronicznej (e-mail/SMS) lub, na życzenie i zgodnie z cennikiem, kurierem. W każdej innej, nietypowej sytuacji prosimy o skuteczny kontakt e-mailowy lub telefoniczny z Centrum z opisaniem sytuacji w celu jej rozpatrzenia.
C. Zakup badań diagnostycznych, laboratoryjnych, bonów podarunkowych
- Skierowania na zakupione badania diagnostyczne (TK, MRI, USG) do wykonania w podmiotach zewnętrznych ważne są 30 dni. Jeżeli Pacjent nie dokona rejestracji (nie umówi się) na dane badanie w tym terminie, ważność takiego skierowania wygasa, a zapłacone środki nie podlegają zwrotowi.
- W przypadku rezygnacji z zakupionego badania diagnostycznego (TK, MRI, USG) do wykonania w podmiotach zewnętrznych, w terminie do 30 dni od daty zakupu, Brilliant Care sp. z o.o. nie zwraca wpłaconej kwoty. Wydawany jest bon na usługi własne o równowartości kwoty wydanej na dane badanie, z terminem ważności 90 dni. Celem uzyskania bonu niezbędne jest zwrócenie oryginalnego paragonu oraz skierowania na badanie.
- Skierowania na zakupione badania laboratoryjne do wykonania na miejscu (ul. Inżynierska 39B) ważne są 90 dni. Jeżeli Pacjent nie wykona umówionych badań w terminie do 90 dni od daty ich zakupu, ważność skierowania wygasa, a zapłacone środki nie podlegają zwrotowi.
- W przypadku rezygnacji Pacjenta z zakupionych badań laboratoryjnych, diagnostycznych lub innych usług przed ich wykonaniem (do 90 dni od daty zakupu), Pacjent powinien zwrócić skierowanie otrzymane z Centrum oraz paragon potwierdzający opłatę za wymienione badania. W zamian wydawany jest bon na usługi własne o wartości wpłaconej kwoty i ważności 90 dni. Nie ma możliwości zwrotu gotówki.