wizyta recepturowa

Brilliant Care - Twój ekspert w endokrynologii™


Zadzwoń do rejestracji Umów wizytę przez MyDr Umów wizytę przez ZL


Czym jest wizyta recepturowa?

Wizyta recepturowa umożliwia pacjentom kontynuację leczenia, w chwili, kiedy kończą się pobierane medykamenty. Pacjent kontaktuje się z rejestracją i wskazuje, których leków zaczyna brakować w jego terapii, co zostaje przekazane lekarzowi prowadzącemu. Lekarz po zapoznaniu się z informacją podejmuje decyzję o wydaniu elektronicznych recept dla pacjenta.


Kto może skorzystać z usługi wizyty recepturowej?

Wizytę recepturową w Centrum Medycznym Brilliant Care może zamówić każda osoba pełnoletnia, która spełnia warunki:

pacjent był już na wizycie stacjonarnej u danego specjalisty

w zaleceniach z poprzedniej wizyty stacjonarnej nie wskazano potrzeby wykonania dodatkowych wyników badań lub stawienia się na wizytę stacjonarną/ON-LINE

od ostatniej wizyty stacjonarnej/ON-LINE nie minęło więcej czasu niż 6 miesięcy

jest to maksymalnie druga następująca po sobie wizyta recepturowa

W imieniu dziecka, wizytę recepturową zamawia opiekun prawny.

W jaki sposób następuje odbiór recept?

Działając na rzecz środowiska naturlanego, zarząd Centrum Medycznego Brilliant Care podjął działania, aby zminimalizować ilość użytego papieru. Prowadzona dokumentacja medyczna jest w 100% w formie elektronicznej. Przy rejestracji pacjentów prosimy o podanie adresu e-mail, na który zostanie wysłana kopia elektronicznej recepty.

Osobom nieposiadającym adresu poczty e-mail, pozostają następujące sposoby odbioru recept, gdyż Centrum Medyczne Brilliant Care, zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami, przekazuje dane Państwa recept do Narodowego Funduszu Zdrowia:

po zalogowaniu się do MyDr

pobranie recepty z Internetowego Konta Pacjenta: pacjent.gov.pl

pobranie recepty w aplikacji mObywatel, dostępnej dla systemów Android oraz iOS

pobranie recepty w aplikacji mojeIKP, dostępnej dla systemów Android oraz iOS


O czym należy pamiętać, przy wizycie recepturowej?
  • ważność recepty zwykłej to 30 dni, po tym terminie nie da się jej zrealizować

    jeżeli recepta została wydana z ważnością do 365 dni, to i tak pierwsze opakowanie leku należy zakupić w ciągu 30 dni; przy realizacji w późniejszym terminie, farmaceuta odliczy ilość leku, którą powinien zużyć pacjent od dnia wystawienia recepty do dnia jej rzeczywistej realizacji i wyda zmniejszoną ilość leku; taka recepta pozostaje ważna rok, jednak może okazać się, że Pacjent nie otrzyma żadnego leku

    w czasie wizyty recepturowej nie ma możliwości wydania recepty na leki z grupy P albo N oraz na antybiotyki

    każdy lek z recepty można zakupić w innej aptece (szczególnie ważne, jeżeli apteka nie posiada danej pozycji z listy leków), ale jeżeli rozpoczęto realizację np. jednego opakowania spośród trzech wypisanych dla danej pozycji lekowej, to resztę opakowań można już kupić jedynie w aptece, w której rozpoczęto tę częściową realizację pozycji lekowej

    ceny leków objętych zniżkami: B, R, 30% są identyczne w całej Polsce, należy jednak zwrócić uwagę na lek wypisany na 100%, gdyż jego cena będzie różniła się pomiędzy poszczególnymi aptekami

    Centrum Medyczne Brilliant Care na bieżąco sprawdza Państwa status ubezpieczenia w NFZ i lekarze, kierując się wskazaniem medycznym, mogą wystawiać recepty refundowane




Centrum Medyczne Brilliant Care

Inżynierska 39B, 53-228 Wrocław

NIP: 8943176001 REGON: 52036259700019 KRS: 0000930669

tel. +48 71 8808 666 e-mail: 

Copyright © 2021-2022 Brilliant Care sp. z o.o.  · All Rights Reserved · Brilliant Care